DYNAAMINEN SUORITUSKYKY

Dynaaminen suorituskyky nousee uudelle tasolle e-Motionissa: e-Motion on erittäin hiljainen, kulkee vakaasti ja tarjoaa mahtavan suorituskyvyn. e-Motionin kestomagneettimoottorin tuottama 207 hv (152,2 kW) teho ja 339 Nm vääntömomentti ovat aina välittömästi ja viiveettä käytössä, mikä tekee ajokokemuksesta erittäin miellyttävän. e-Motion kiihtyy paikaltaan 100 km/h nopeuteen 7,98 sekunnissa.

Rekuperaation ohjaus

Rekuperaatio muuttaa liike-energian sähköenergiaksi akun lataamista varten. Siipivaihdevivut lisäävät hauskuutta antamalla sinun hallita regeneratiivisen jarrutuksen tasoa parantaaksesi dynaamista suorituskykyä ja energiatehokkuutta.

AKKU

e-Motionin litiumioniakku (NCM523) on energiasisällöltään 61,5 kWh, jolloin yhdistetty WLTP-toimintamatka on 340 kilometriä ja kaupunkiajossa jopa 498 kilometriä. WLTP-energiankulutus on 16,8 kWh/100 km ja kaupunkiajossa 12,4 kWh/100 km.

Akuston jännite on 366V, ja eMotion tukee 100 kW tehoista pikalatausta. eMotionin sisäisen laturin teho on 6,6 kW.

LATAAMINEN

Lataa silloin kun sinulle sopii

Kotona tai töissä olevalla latausasemalla (peruslataus) lataat täysin tyhjän akun täyteen noin 11 tunnissa. Pikalaturilla (100 kW tasavirtalaturilla) saavutat 80 % lataustason noin 33 minuutissa.

Aikataulutettu lataus (Quartz)

Helppokäyttöisen multimedianäytön valikosta voit valita latauksen alkamis- ja päättymisajat sekä viikonpäivät. Näin voit hyödyntää edullisia sähkön hintoja.

Lataustavoite (Quartz)

Lataus pysähtyy automaattisesti, kun esiasetettu lataustasotavoite on saavutettu joko pikalatauksella tai peruslatauksella. Esimerkiksi voit valita, että akku ladataan 80% lataustasolle arkikäytössä.

Aseta latausvirta (Quartz)

Voit asettaa latausvirran peruslatauksen aikana parantaaksesi oman sähköverkkosi vakautta.

Latausajat

100 kW pikalataus, akun varaustaso 20%-80% 33 min
50 kW pikalataus, akun varaustaso 20%-80% 54 min
7 kW latauspiste, akun varaustaso 0%-100% 11 h*
2,3 kW kotipistorasia (Suko 10A 1-vaihe), akun varaustaso 0-100% 30 h

 

 

 

 

 

*Vaatii noin 30A yhdestä vaiheesta.

Sähköautojen kulutuksen ja toimintamatkan mittaustavan (WLTP) ilmoitetut arvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat keskivertoajoa jäljittelevään WLTP (Worldwide harmonised Light-duty Vehicles Test Procedure) -mittaukseen, eivätkä ne kuvaa auton kulutusta kaikissa olosuhteissa. Auton kulutukseen ja toimintamatkaan sähköllä vaikuttavat muun muassa lämpötila, keli- ja ajo-olosuhteet, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lisävarusteet, rengastus sekä auton kuormaus. Kylmissä olosuhteissa sähköauton toimintamatka lyhentyy huomattavasti ja hetkellisesti kulutus voi olla jopa moninkertainen ilmoitettuun WLTP-lukemaan verrattuna.

 Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, latausaseman tehosta sekä latausjärjestelmän kiinteistön sähköliittymän kapasiteetista, lämpötilasta, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä. Erityisesti talviolosuhteissa pikalataus saattaa hidastua huomattavasti. Latausajat ovat arvioituja latausaikoja kunkin esimerkin tehoisessa latausasemassa, esim. 350 kW -latausasemassa auton vastaanottama teho ei ole 350 kW.