MUSSO EV:n 11 kW tehoinen sisäinen laturi ottaa virtaa kolmesta vaiheesta. MUSSO EV:n maksimi pikalatausteho on 123,6 kW. Helppokäyttöisen multimedianäytön valikosta voi valita latauksen alkamis-ja päättymisajat sekä viikonpäivät sähkön halvempien tuntihintojen hyödyntämiseksi.
Latausaikoja
MUSSO EV:n 11 kW tehoinen sisäinen laturi ottaa virtaa kolmesta vaiheesta. MUSSO EV:n maksimi pikalatausteho on 123,6 kW. Helppokäyttöisen multimedianäytön valikosta voi valita latauksen alkamis-ja päättymisajat sekä viikonpäivät sähkön halvempien tuntihintojen hyödyntämiseksi.
MUSSO EV:n akun esilämmitys nopeuttaa talviaikaan pikalataamista. Akun esilämmityksen aktivoit helposti tietoviihdenäytöltä.
Sähköautojen kulutuksen ja toimintamatkan mittaustavan (WLTP) ilmoitetut arvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat keskivertoajoa jäljittelevään WLTP (Worldwide harmonised Light-duty Vehicles Test Procedure) -mittaukseen, eivätkä ne kuvaa auton kulutusta kaikissa olosuhteissa. Auton kulutukseen ja toimintamatkaan sähköllä vaikuttavat muun muassa lämpötila, keli- ja ajo-olosuhteet, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lisävarusteet, rengastus sekä auton kuormaus. Kylmissä olosuhteissa sähköauton toimintamatka lyhentyy huomattavasti ja hetkellisesti kulutus voi olla jopa moninkertainen ilmoitettuun WLTP-lukemaan verrattuna.
Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, latausaseman tehosta sekä latausjärjestelmän kiinteistön sähköliittymän kapasiteetista, lämpötilasta, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä. Erityisesti talviolosuhteissa pikalataus saattaa hidastua huomattavasti. Latausajat ovat arvioituja latausaikoja kunkin esimerkin tehoisessa latausasemassa, esim. 350 kW -latausasemassa auton vastaanottama teho ei ole 350 kW.